torsdag, januari 08, 2009

Mamman vs. Försäkringskassan

Så har då mamman börjat jobba. Och då tänkte hon att hon skulle berätta det för Försäkringskassan. För... det räcker visst inte att mamman vet att hon jobbar.
Hur som helst.
Mamman hittar ett bra kundservicenummer på Försäkringskassans hemsida och ringer detta. Första gången hon ringer (och efter en del knappande) får hon beskedet
-Kundcentret har hög belastning, var god försök senare.
Ok, fine tänker mamman. Hon är ju inte den som ger sig så hon provar igen.
Samma svar.
Hon provar igen och igen och igen och så plötsligt kommer en röst in och frågar om hon kan tänka sig vara med i en undersökning om hur hon upplever servicen. Visst tänker mamman som så lite klurigt tänker att om hon svarar ja så kanske hon kommer fram till en handläggare.
Men (som de säger i tjuren Ferdinand på julafton), vi vet ju alla hur det gick sen.
-Kundcentret har hög belastning, var god försök senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar