torsdag, januari 21, 2010

Barnakuten

Idag har Wilmer och hans mamma och pappa hängt på barnakuten. Wilmer tyckte det var ett schysst ställe mest hela tiden. I väntrummet fanns det mega-blocks och i rummet vi kom till sen fanns det massa kul saker att pilla på. OCH en gunghäst!!!


Nu var vi ju inte på barnakuten bara för att det var ett kul ställe. Nä. Så kul är det inte.

Wilmer har ju hostat sen mitten av november. Å han har fått pencillin. Som inte hjälpte. Å han har fått Bricanyl. Som inte hjälpte. Å denna veckan har Wilmer försökt skoja till det med att inte äta heller. Inte ens glass gick ner idag. Å då blev mamman så orolig att de åkte in till barnakuten.

Men Wilmer fick toppbetyg av den trevliga läkaren. Hon sa att man kan leva länge på bara glass. Så nu har vi köpt Piggelin. Å den verkar funka. Vi håller tummarna på att en Piggelin-diet är da thing!

7 kommentarer:

  1. Lilla hjärtat! Stackars både Wilmer och Mamman, ni kanske kan trösta er med Piggelin båda två.
    Kram Tant J

    SvaraRadera
  2. Ja, Mormor handlar ett lass glass hos Hemglass så jag har när ni kommer på besök nästa gång/kram

    SvaraRadera
  3. Nu får du sluta med dessa host dumheter Mats-Lennart! Omdelbart bums :)
    Måste även berätta att jag fastnat totalt för fiskarna här på denna soda till höger, haha. Jag tycker det är grymt skoj! :) De förljer ju efter min mus :) Värsta grejen. Puss! Bli frisk. Så man kan sluta oroa sig.

    SvaraRadera
  4. Glass är alltid bra medicin, det hävdar jag bestämt när mina utbytesstudenter pratar om sina förkylningar. De brukar oftast titta med förundran på mig (eller fasa), så nu kan jag dra fram Wilmer och Jönköpings barnakut som bevis den här terminen.
    Hälsningar Lillemor

    SvaraRadera
  5. Kan meddela att Wilmer åt en hel välling, två glas mjölk och en liten macka till frukost idag. Han verkar vara på bättringsvägen men hostar fortfarande.

    SvaraRadera
  6. Så sa doktorn till min Mamma med när min bror inte ville äta när han var liten, o det är typ 18-20 år sen, och han blev både stor o stark ;) Doktorn sa att i glass finns det en massa nyttigheter typ mjölk o så. Det brukar jag tänka på när jag e glass-sugen, att glass e nyttigt!
    kram

    SvaraRadera