onsdag, maj 11, 2011

Manboy





Wilmer gillar Manboy-låten. Han säger själv att han har lärt sig den så han kan sjunga den nu. Han har tillochmed charmat fröknarna på dagis så de nu sjunger manboy på samlingen.

Idag när mamman hämtade Wilmer på dagis så klättrade han och hans dagiskompis A i ett träd. Och de förklarade stolt att de nu var så stora så de kan klättra i träd.

Häromdagen hade det regnat på natten och när mamman och Wilmer cyklade till dagis så var det vattenpölar. På väg in på dagisgården sa mamman:
-Snälla hoppa inte i vattnet, du har i ca regnbyxor på dig ju. Otroligt nog gick han bara försiktigt genom vattnet!
När mamman sen vinkade hejdå genom fönstret fick Wilmer en allvarlig min och hytte med fingret och mimade:
-Gå inte i vattenpölarna mamma!

3 kommentarer:

  1. jag tycker att han börjar bli lite väl kaxig, kanske dags att komma ner och styra upp rackarungen! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja!!!!! Du är alltid välkommen!!!

    SvaraRadera
  3. du får komma till mormor! här regnar det idag, grannflickan var ute och lekte i vattenpussarna på gatan medans hennes pappa tvättade bilen, hon påpekade att jag måste ha regnkläder och stövlar på mig om jag ska vara ute annars blir jag blöt/kram

    SvaraRadera