torsdag, september 11, 2008

Den stora bärsjalsfrågan...















Antingen bär man liten bebis i sjal eller i sele...

Detta är en väldigt stor och prestigefylld fråga som har diskuterats flitigt mellan mamman och pappan. Mamman hävdar att sjal är bättre för (det pyttiga) barnet, plus att man kommer mycket närmare varandra än i en sele. Pappans argument mot sjal är att det ser galet bohemiskt ut och att mamman allt får börja sy sina egna kläder samt sluta raka sig under armarna...

Det hela har nu slutat i att mamman gav upp och gick med på att köpa en sele och sen dessutom köpte en sjal för sina alldeles egna pengar. Å det är hur bra som helst!!!!


Nu har mamman kört vagnen.

Men det är fortfarande lite läskigt. Hittade "coola" grod-reflexer som vi ska pimpa vagnen med inför höst-mörkret.


Det är så galet mysigt att bara ligga och gosa!!!















Vi tycker nu att plutten börjar se ut som en bebis och inte bara en nyfödd liten skit.

4 kommentarer:

  1. han är sååååå mysig. Jag har varit barnvakt nu på fm idag, ett mycket snällt barn. Sov, åt, sover. Nu är det bara en timme innan mamman eller pappan kommer hem och hittills har jag klarat det galant tycker jag/mormor

    SvaraRadera
  2. Jag blir mcyket avundsjuk på dig mormor! Snart ska jag också hälsa på det fina fina barnet! Hoppas att Anna och Johan har massa ärenden som de måste uträtt utan Grodan den helgen...
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  3. Å, vad gullig han är!!!!
    Man blir alldeles tokig av att bara få titta på bilder. Jag blir jätteavundsjuk på alla som har fått snusa o gosa med er lille prins. I fråga om sjalfrågan, håller jag helt o hållet på Dig Anna.
    Kram på er
    från Lena

    SvaraRadera
  4. Jävlar vilken cool mamma!

    SvaraRadera