söndag, september 14, 2008

Å det blidde en Wilmer

Tillslut har vi då lyckats komma överens om att skrutten ska heta Wilmer Theodor. Vi har inte skickat in papprena till vart det nu är man ska göra det till... så vi kan ju fortfarande ändra oss. Men det känns som ett rätt bra namn tycker vi.


Helgen har för Wilmer inneburit premiär i Orienteringssammanhang. DM annordnat av IKHP. Han skötte sig rätt bra måste jag säga, gnällde inte alls på de skumpiga vägnarna.

Nu väntar den första "ensamma" veckan då pappan jobbar heltid och mormor åker hem till sitt. Ska bli spännande om vi lyckas komma upp tidigare än elva om dagarna...

6 kommentarer:

  1. Tjoho! Wilmer är ett utmärkt namn och nu kan jag (och mina elever som också varit mycket engagerade i namnfrågan eftersom de för närvarande håller på och skriver om sina namn) äntligen andas ut. Pöjken har fått ett namn! Ska bli kul att ses snart. Can't wait!

    SvaraRadera
  2. Jättefint namn tycker jag!!

    SvaraRadera
  3. Fina namn! Har de någon släktanknytning eller är de bara fina? Vad blir det för efternamn då? Är det så att det automatiskt blir mammans om man inte är gifta??

    SvaraRadera
  4. Wilmer är valt bara för att det är fint men Theodor är släktnamn på pappans sida.
    Han får mammans efternamn, hon hävdar att pappan bara har sitt till låns... och dessutom är det lite mer special liksom!

    SvaraRadera
  5. Wilmer var ett jättebra namn! Och jag hade stolt burit mitt barn i sjal, även som kille. Men så är jag ju bohemiskt lagd... Jag tycker inte det ser konstigt ut, utan snarare mysigt.

    SvaraRadera
  6. yey! vilket bra namn :) Wilmer X gör ju grym musik har jag hört... och annars så är det ett fint namn iaf :) Nu kanske man vågar sig förbi för att kika på den lille? :)

    SvaraRadera